3 nouvelles saisons pour 2012 (MoviePlus et Blue Spirit)

La suite officielle en 26 épisodes par MoviePlus (Jean Chalopin) et Blue Spirit, diffusée sur TF1 en 2013.
Avatar du membre
Harl
Alchimiste bavard
Alchimiste bavard
Messages : 71
Enregistré le : 23 mai 2011, 09:34

Re: 3 nouvelles saisons pour 2011 (MoviePlus et Blue Spirit)

Message par Harl »

Esteban_ a écrit : Welcome ^^

I believe that the technology is an important factor, if you remember in MCO the show is full of technology like golden condor, solaris, solar unit, secret temples doors, cities of gold etc ... that make the series very unique :D , so you can't ignore it :)
I agree with that, the only subject of my precedent talking is about upgrade the condor. ;)
I said it's possible (new activation key, secret panel ...) but we have un flying object witch use solar energy at 16th century. What function do you want to add to the condor ?
Avatar du membre
Routard
Grand prêtre de la Cité - Webmaster
Grand prêtre de la Cité - Webmaster
Messages : 1216
Enregistré le : 20 mai 2005, 12:00
Genre : Homme
Âge : 46
Contact :

Re: 3 nouvelles saisons pour 2011 (MoviePlus et Blue Spirit)

Message par Routard »

yes, the artbooks !!! i knew i saw these pics on ... my own website! :-)
memory ...
Au revoir, à bientôt
Routard,
https://www.LesCitesdOr.com
Avatar du membre
isamidala
Guerrier Maya
Guerrier Maya
Messages : 396
Enregistré le : 25 févr. 2007, 19:27
Localisation : en compagnie d'Esteban...

Re: 3 nouvelles saisons pour 2011 (MoviePlus et Blue Spirit)

Message par isamidala »

Un petit article dans le journal METRO sur la sortie du poster de la suite :

http://www.metrofrance.com/culture/la-s ... rK73tD8gg/

:D
Aides-nous Esteban puisque tu es le Fils du Soleil !
:Esteban: :-@ :Zia:
angel1866
Enfant du Soleil
Enfant du Soleil
Messages : 33
Enregistré le : 30 mai 2011, 16:02

Re: 3 nouvelles saisons pour 2011 (MoviePlus et Blue Spirit)

Message par angel1866 »

Saw the above link and I see they will use the same voice actors again for the next three seasons.

I wonder. Will they use the same voice actors for the English dub and will they still call Pikchu "Kokapetl" and Mu "Hiva" again?
Avatar du membre
sherry
Enfant du Soleil
Enfant du Soleil
Messages : 25
Enregistré le : 05 janv. 2009, 14:47
Localisation : Les Gourdiflots
Âge : 43

Re: 3 nouvelles saisons pour 2011 (MoviePlus et Blue Spirit)

Message par sherry »

angel1866 a écrit :Saw the above link and I see they will use the same voice actors again for the next three seasons.

I wonder. Will they use the same voice actors for the English dub and will they still call Pikchu "Kokapetl" and Mu "Hiva" again?

As far as I know they all want to do it, but the boys who were Esteban and Tao ( Shiraz Adam and Adrian Knight ) are now grown men, so I'm not quite sure how it would work ;) .

[ image externe ]

Here they are in 2007.
From left ot right the voice actors for Tao, Zia, Esteban and Mendoza.
Image
angel1866
Enfant du Soleil
Enfant du Soleil
Messages : 33
Enregistré le : 30 mai 2011, 16:02

Re: 3 nouvelles saisons pour 2011 (MoviePlus et Blue Spirit)

Message par angel1866 »

So I guess they will audition for boys and girls in the Monetrial (a place in Canada) and get three new kids (hopefully Tao will be voiced by a boy and not the French version girl) to do it. I hate the French Tao voice. I know it was voiced by a girl. No wonder it sounds so un-natural to us English speakers. I'm used to dubbed cartoons and US animated features.
Albanus
Guerrier Maya
Guerrier Maya
Messages : 218
Enregistré le : 12 mars 2011, 15:50
Localisation : En face de mon ordinateur

Re: 3 nouvelles saisons pour 2011 (MoviePlus et Blue Spirit)

Message par Albanus »

So the English voices where dubbed by children. I didn't know that ; I think it's actually very rare in France for children to dub anything (hence the necessity to have girl's voices).
Tao's French voice is perhaps not very natural, but Esteban's is, and it's a girl's as well !
Avatar du membre
sherry
Enfant du Soleil
Enfant du Soleil
Messages : 25
Enregistré le : 05 janv. 2009, 14:47
Localisation : Les Gourdiflots
Âge : 43

Re: 3 nouvelles saisons pour 2011 (MoviePlus et Blue Spirit)

Message par sherry »

Yep , Shiraz ( Esteban ) says he was around 9 years old when they started. Adrian ( Tao ) sounds a bit older.
Image
Albanus
Guerrier Maya
Guerrier Maya
Messages : 218
Enregistré le : 12 mars 2011, 15:50
Localisation : En face de mon ordinateur

Re: 3 nouvelles saisons pour 2011 (MoviePlus et Blue Spirit)

Message par Albanus »

Oh my, I just listened to the English voices. Zia is OK, but Esteban sounds WAY too young and Tao way to old ! Esteban sounds like he's 8 and Tao like he's 14 ! Those voices sound so unnatural to my ear ! (I know it's probably because my ear is used to the French dubbing ; but anyway !)
Avatar du membre
mysterio
Vénérable Inca
Vénérable Inca
Messages : 526
Enregistré le : 17 mars 2011, 18:00

Re: 3 nouvelles saisons pour 2011 (MoviePlus et Blue Spirit)

Message par mysterio »

bon: pour commencer, petit coup de gueule: même si comme tout un chacun ici, je connais un peu l'anglais, il serait quand même bien pour le confort de mettre systématiquement une traduction en français, pleaseeee...fin du petit coup de gueule. :D
J'ai vu le poster et effectivement, dans l'ensemble, ça colle plutôt pas mal. Il faut surtout éviter de rester sur des idées figées sur une image qui l'est également (figée). Ce qui m’intéressera de voir, c'est surtout l'animation, sa fluidité, sa qualité sur le long terme...(souvent les premiers épisodes servent aussi au rodage et ne sont pas forcement exempt de tout reproche.
Il semble effectivement que l'engouement au tour de la suite de nos MCO prend de plus en plus d'ampleur, et c'est bon signe: reste à patienter; patienter, encore et encore...
J'ai 2 passions complémentaires: La musique et les MCO

note saison 1: 17/20une référence malgré quelques petits couacs
note saison 2: 10/20je descends ma note d'1 point, sur l'ensemble trop de déceptions, tout n'est pas mauvais.
Verrouillé